1. Du är här: Hållbarhet
Vår vd Rasmus Nerman kommer gående på Humanas huvudkontor i Stockholm

Hållbarhet – vårt bidrag

Tillbaka till om humana

Varje år hjälper Humana över 9 000 kunder och klienter till ett bättre liv. Det är vår kärnverksamhet och givetvis vår viktigaste insats för en positiv samhällsutveckling. 

Våra hållbarhetsområden

Vi har bestämt vilka hållbarhetsområden som är mest relevanta för oss utifrån att Humana är ett företag som bedriver omsorg med människor i fokus – 9 000 kunder och 16 000 medarbetare. Vår inställning och våra målsättningar är presenterade i respektive policyområde.

Kort sagt, som nordisk aktör med verksamhet inom omsorgens alla segment vill Humana ta en aktiv roll i samhället och aktivt bidra till att säkerställa en hållbar välfärd.

Våra initiativ

Som en ansvarstagande samhällsaktör vill vi bidra till en bättre kvalitet, både i den offentliga och privata omsorgssektorn. Det gör vi genom kontinuerligt kvalitets- och utvecklingsarbete i vår egen kärnverksamhet, men också genom att till exempel samverka i forskningsprojekt inom våra kompetensområden.

Vi vill driva utvecklingen av en evidensbaserad praktik och fortlöpande sätta en högre standard på omsorgstjänsterna i samhället. Och som arbetsgivare till tusentals medarbetare har vi ett stort ansvar för och möjlighet att bidra till ökad mångfald och inklusion i vårt samhälle.

Årlig värdegrundsvecka

På Humana hålls årligt återkommande veckoteman med olika fokusområden kring våra värdeord Engagemang, Ansvar och Glädje

Vi är en viktig del av många människors vardag. Vi har fått ett stort förtroende från olika uppdragsgivare. Det är vi stolta över och strävar efter att förvalta och utveckla det förtroendet på bästa sätt.