1. Du är här: Äldreboende (lättläst)

Äldreboenden

Humana har äldreboenden
i flera städer.
Vi driver de flesta
på uppdrag av kommunen.

För att få bo hos oss
måste du prata med kommunen.

Alla våra medarbetare
är kunniga och engagerade.
Flera av dem är experter
på demenssjukdomar.

Det ska vara tryggt att bo hos oss.
Vi vill att du ska trivas.
Därför följer vi
Socialstyrelsens nationella värdegrund.


Bo hos oss

Din inredning, din stil
Du får en egen lägenhet.
Vi har en säng som du använder.
I övrigt får du ta med dina saker.
Vi vill att du ska känna dig som hemma.


Aktiviteter

Det är viktigt att göra saker
för att må bra.
Därför har alla äldreboenden
en person som ansvarar för aktiviteter.

Vi har olika typer av aktiviteter:

Individuella aktiviteter

  • Gruppaktiviteter
  • Aktiviteter för hela enheten
  • Aktiviteter utanför enheten

Exempel på aktiviteter:

  • Träning
  • Bingo
  • Promenader
  • Cafébesök

Kontakta oss:
Telefon: 08-599 299 00
Mejl: aldreomsorg@humana.se

Klicka här för att se
om vi har ett äldreboende nära dig.