LSS-boende

Humana erbjuder LSS-boenden.
De är till för personer
som inte kan bo själva.

Humana har LSS-boenden i:

  • Uppsala
  • Örebro
  • Falkenberg
  • Hässleholm
  • Borås
  • Gävle
  • Sala

Vi vill att du ska vara delaktig.
Därför får du en egen kontaktman.
Han eller hon stöttar dig
och lär känna dig ordentligt.

När du flyttar in
gör vi en genomförandeplan med dig.
Då pratar vi om aktiviteter du gillar
och vad du mår bra av.


Våra boenden

Det finns två typer
av LSS-boende:

  • Gruppboende
  • Serviceboende

Ett gruppboende har egna lägenheter
och gemensamma utrymmen.
Du kan få hjälp dygnet runt.

Ett serviceboende har egna lägenheter.
Det finns också
gemensamma utrymmen.
Du kan få hjälp dygnet runt.

Ett serviceboende är
mittemellan ett gruppboende
och ett självständigt boende.


 

Kontakta oss:
Telefon: 08-599 299 00
Mejl: lss@humana.se