Rollen är spindeln i nätet som samordnar den personliga assistansen utifrån kundens önskemål. Arbetsuppgifterna är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter.
Att arbeta som uppdragschef är krävande men samtidigt väldigt givande. Förutom att samordna den dagliga assistansen in går arbetsmiljöfrågor, konflikthantering och problemlösning på högsta nivå. Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.
Att arbeta efter våra värdeord är en självklarhet och det bra med erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete. Många av våra uppdragschefer är utbildade socionomer, beteendevetare eller personaladministratörer. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav.
Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är social, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga.