1. Du är här: Humanas hjältar

Våra medarbetares stora engagemang för att göra skillnad i våra kunders vardag är det som präglar Humana.
Att se hur våra kunder utvecklas hos oss och med vår omsorg är vår fokus. Det är självklart för oss att ständigt utveckla och förbättra oss - Humanas hjältar är det viktigaste vi har.

Kund- och assistentansvarig

Arbetsuppgifterna är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Rollen är spindeln i nätet som samordnar den personliga assistansen utifrån kundens önskemål. Arbetsuppgifterna är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter.

Läs mer om rollen

Personlig assistent

Ingen assistans blir bättre än assistenterna som utför den. Självklart är du med och väljer dem, det är du som tillbringar stora delar av din dag tillsammans med dem. Förutom att personkemin mellan kund och assistent ska stämma överens finns det ett antal förmågor som generellt sett brukar vara önskvärda vid anställning. Dessa hänger samman med Humanas värdeord – Engagemang, Glädje och Ansvar.

Läs mer om rollen

Sjuksköterska

Som sjuksköterska hos oss trivs du med att jobba självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du har lätt för att samarbeta med kollegor, kunder och övriga yrkesgrupper. Som undersköterska hos oss arbetar du med att ge god omsorg, vård och vardagsrehabilitering till våra kunder. Du är behjälplig i måltidssituationer och vid olika serviceinsatser. I tjänsten ingår även kontaktmannaskap och dokumentation.

Läs mer om rollen

Behandlingsassistent

Som behandlingsassistent är du den som arbetar närmast våra barn och ungdomar i deras vardag. Att arbeta som behandlingsassistent inom våra HVB verksamheter är ett oerhört viktigt arbete. Du är en förebild och trygghet för våra mest utsatta barn och ungdomar i samhället. Du bidrar till att ge dem en möjlighet att må bättre och bli trygga, självständiga individer för framtiden. Vårt arbete genomsyras av glädje, engagemang och ansvar.

Läs mer om rollen

Verksamhetschef

Som verksamhetschef arbetar du med att leda, planera och bidrar till utveckling av verksamheten. Du är organisationens ambassadör och arbetar för att upprätthålla goda relationer med kunder, närstående, myndigheter och uppdragsgivare. Du säkerställer att kvalitetsledningssystemet följs och därmed säkerställer god kvalitet inom vård och omsorg.

Läs mer om rollen

Socionom

Som Socionom på Humana kan du arbeta brett med människor i alla åldrar på individ- och gruppnivå. Arbetsuppgiften medför både personlig och praktisk hjälp när det gäller att finna vägar till ett bättre liv. Du samverkar, har kontakt med anhöriga, gör utredningar, arbetar med utvärdering, uppföljning, service, samordning och planering. Du har möjlighet att arbete som handläggare, samordnare, familjebehandlare, ungdomsbehandlare, Socionomkonsulent inom bemanning och även tjänster på chefsbefattning. På Humana har du möjlighet att arbeta inom våra olika verksamhetsområden som exempelvis LSS, HVB, Familjehem och öppenvård samt vår bemanningsverksamhet med spännande utvecklingsmöjligheter.

Läs mer om rollen