Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Jobba som timvikarie i resurspoolen och gör skillnad!

Ort: Karlskrona
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-11-19
Sista ansökningsdatum: 2022-01-31
Arbetstid: Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.

 

Har du erfarenhet av att jobba som personlig assistent, i hemtjänst eller annat vårdyrke? Studerar du? Har redan ett jobb eller annan huvudsaklig sysselsättning? Då är du välkommen att söka till vår vikariepool!

 

Vi söker personliga assistenter som kan arbeta som timanställd hos våra kunder i Karlskrona med omnejd. Humana bedriver assistans åt både vuxna och barn med olika funktionsnedsättningar. Som personlig assistent hjälper du kunden i vardagen med de grundläggande behoven så som personlig hygien, förflyttningar och kommunikation. Utöver det hjälper du kunden med andra förekommande uppgifter exempelvis aktiviteter, hushållsarbeten och träning.

 

Som personlig assistent är det viktigt att du är lyhörd inför kundens önskemål och kan följa de arbetsbeskrivningar och rutiner som finns på arbetsplatsen. För att fungera optimalt i rollen är dina personliga egenskaper av stor vikt. Tidigare erfarenhet är meriterande men personlig lämplighet och personkemi mellan dig och kund kommer att vara avgörande.

 

Om tjänsten: Som anställd i Humanas vikariepool blir du tillfrågad om att arbeta när våra kunders ordinarie personal är frånvarande. Det kan vara allt ifrån planerade ledigheter till sjukluckor med kort varsel. Våra kunder har olika behov och arbetstiderna varierar.

 

Vi söker dig som:

- Har erfarenhet från en liknande roll.

- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

- Mycket meriterande om du har B-körkort.

 

Arbetstid/Varaktighet: Varierande dag, kväll, natt och helger samt dygnspass. 

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Belastningsregister - Du behöver även kunna visa upp ett registerutdrag och vi rekommenderar därför att detta beställs i god tid från polisen.

 


Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg
Sök jobbet senast 2022-01-31
Ansök här

Kontaktperson

Marina Dahlin Rekryteringsansvarig