Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent - sommarvik 48 % - till kvinna i Helsingborg.

Ort: Helsingborg
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2022-04-28
Sista ansökningsdatum: 2022-05-30
Arbetstid: Dag

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Helsingborg. Tjänsten är ett sommarvikariat på 48 % under perioden 2022 06 20 - 2022 07 17. Arbetstiderna är torsdag 16,00-20,00, fredag 9,00-12,00+16,00-20,30 och lördag 9,00-12,00+16,00-20,30.

Vår kund är en kvinna i 69-års åldern som lever med MS. Hon behöver hjälp med det mesta i vardagen såsom hushållsuppgifter, matlagning och personlig omvårdnad. Kunden har ett stort intresse av heminredning, porslinsmålning, matlagning och kultur. 

Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter och vi välkomnar därför kvinnliga sökanden, gärna med mycket livserfarenhet. Som person tror vi att du är noggrann, flexibel, lyhörd och positiv. Du är inte rädd för att ta i där det behövs. Om du har tidigare erfarenhet som personlig assistent är det ett plus.
Det finns en katt i hemmet så du kan inte ha pälsdjursallergi.  

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardag och helg. Tjänstgöringsgraden är på 48 % och det är ett sommarvikariat.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Intro kommer att ske veckan innan vikariatet påbörjas. Sommarvikariet på 48 % under perioden 2022 06 20 - 2022 07 17 

Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Dag
Sök jobbet senast 2022-05-30
Ansök här

Kontaktperson

Katarina Roos Rekryteringsansvarig