Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent på 70 % sökes till ung tjej i Borgvik!

Ort: Grums
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-05-03
Sista ansökningsdatum: 2021-05-31
Arbetstid: Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg

Nu söker vi två personer på 70 % tjänster som brinner för att hjälpa andra människor!

Vår kund söker två personliga assistenter som har den där extra glöden som krävs för att kunna förgylla någon annans liv. Vi söker dig som vill finnas till för kunden och hjälpa henne med det som behövs för att få vardagen att gå ihop!

Om du är en trygg, ödmjuk och flexibel person som söker ett långvarigt åtagande så ta chansen och sök idag!

Båda tjänsterna är deltidstjänster på 70 % fram till och med 31 augusti 2021 som sedan eventuellt övergår till 50 % sysselsättningsgrad. Sysselsättningsgraden beror på om kundens vanliga dagliga sysselsättning drar igång igen som vanligt efter augusti eller om det fortsatt är inställt tillsvidare.  


Om tjänsten:
Vår kund är en 20årig rullstolsburen tjej som bor i närheten av Grums tillsammans med sin familj. På grund av hennes utvecklingsstörning och epilepsi behöver hon hjälp med vardagliga saker så som personlig omvårdnad, medicinering och assistans i de dagliga aktiviteterna i och utanför hemmet.

Kunden tycker mycket om att ta sköna promenader utomhus, att måla, baka eller att lyssna på ljudböcker. När samhället tillåter det igen så är hon gärna med på olika lopp som glädjeruset och blodomloppet!

Du som söker behöver ha körkort och tillgång till bil då det inte är möjligt att ta sig till arbetsplatsen med kollektivtrafik. Kundens hem ligger ca 10 minuter utanför Grums.

Arbetstiderna är varierande och är förlagda på följande sätt: 08:00-14:00, 14:00-20:00 och ibland helpass 08:00-20:00. På nattpassen jobbar man 20:00-08:00. 


Vi söker dig som:

- Har B-körkort och tillgång till bil 

- Inte är allergisk mot pälsdjur

- Är rökfri

- Är ansvarstagande


För oss och för kunden är respekt ett nyckelord som genomsyrar vårt sätt att arbeta och hur vi ser på yrket. Vårt uppdrag utgår alltid från kunden och hennes behov och vi strävar efter att ge henne bästa möjliga trygghet och frihet.

Vi vill att du delar vårt synsätt och att du är lika stolt som oss över att jobba som personlig assistent!


Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.


Arbetstid/Varaktighet: Deltidstjänst på ca 70 % med stor möjlighet till större tjänst under sommaren och hösten. Arbetstiderna är varierande och är förlagda så att man jobbar 08:00-14:00, 14:00-20:00 och ibland helpass 08:00-20:00. På nattpassen jobbar man 20:00-08:00. Ingår både vardag- och helgpass, varierande dag, kväll och natt. På natten gäller jourtid/väntetid.


Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.


Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.


Att jobba på Humana 
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.  

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 


Vad händer nu?  
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mia Pilipovic på Mia.Pilipovic@humana.se. Telefonsamtal undanbedes.


Välkommen med din ansökan! 

 

Arbetstid / Varaktighet: / Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg
Sök jobbet senast 2021-05-31
Ansök här

Kontaktperson

Mia Pilipovic Rekryteringsansvarig