Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent sökes som timvikarie hos kvinna i Västerås

Ort: Västerås
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-10-01
Sista ansökningsdatum: 2021-10-31
Arbetstid: Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Kunden är en kvinna som fått en stroke och är halvsidesförlamad och behöver stöttning i vardagen. Som personlig assistent förväntas du finnas till hands där funktionshinder sätter gränser exempelvis; hushållssysslor, personlig hygien och matlagning. Kunden har börjat rida och som assistent är man med i stallet.

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarie vid behov.
Lön: Fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och personkemi mellan dig och kunden är viktigt. Vi söker dig som är lyhörd och som är van vid att ta ett stort ansvar. Som person är du noggrann och tar gärna initiativ och ser lösningar snarare än problem. Vi ser gärna kvinnliga sökande.

För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- rökfri

Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg
Sök jobbet senast 2021-10-31
Ansök här

Kontaktperson

Elin Hjerén Rekryteringsansvarig