Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent sökes till kvinna i Nyköping

Ort: Nyköping
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2022-01-26
Sista ansökningsdatum: 2022-02-28
Arbetstid: Dag

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta hos en kvinna i Nyköping. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Kunden har en utvecklingsstörning och är rullstolsburen och behöver hjälp med allt i sin vardag. 
I rollen som personlig assistent kommer du att hjälpa kunden med de dagliga sysslorna som utförs i hemmet. I din roll som personlig assistent ingår det omfattande vårdmoment, som hygien, förflyttningar till och från rullstol med mera. 
Mer information gällande tjänsten får du vid en eventuell intervju. 

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dagtid ett vikariat på 79% till april 2022
Arbetstiden är förlagd måndag-fredag klockan 08:00-14:20. 
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt övereskommelse

Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Du som söker får gärna ha vårdvana och ha erfarenhet av att hantera lyft. Du är flexibel, lyhörd och har god fysik då vissa moment kan vara tyngre. 
För kundens räkning ser vi gärna att du som söker är kvinna samt är rökfri. Hos kunden gäller tydliga rutiner så du behöver ha stor förmåga att kunna anpassa dig efter vad som behöver göras under ett arbetspass. Du som person bör vara ordningssam och det är ett plus om du är intresserad av ekologisk matlagning och miljötänk.  

Stämmer detta in på dig så skicka in en ansökan. 


En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Dag
Sök jobbet senast 2022-02-28
Ansök här

Kontaktperson

Caroline Arbestål Rekryteringsansvarig caroline.arbestal@humana.se