Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent sökes till kvinna i Västerås!

Ort: Västerås
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-11-03
Sista ansökningsdatum: 2021-11-30
Arbetstid: Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Vår kund är en kvinna som har MS och bor i Västerås. I rollen som personlig assistent är du med och stöttar kund i hennes vardag där hennes funktionshinder satt gränser. Det kan exempelvis vara arbetsuppgifter som förflyttningar, vid matlagning, personlig hygien och på/avklädning.

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarie vid behov. Arbetspassen kan vara förlagda mån-sön 09:00-22:00, även helgpass kan förekomma. Passen är ibland delade 09:00-15:30 samt 15:30-22:00.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Så snart som möjligt.

Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi lägger stor vik vid personkemi med kunden och vi ser gärna kvinnliga sökande. Du som person är en lugn och mogen person som värnar om din kund integritet. När du arbetar som personlig assistent är du lyhörd, respektfull och omtänksam.  

För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- tidigare erfarenhet inom vårdyrket
- är rökfri


Det är även meriterande om du har:
- körkort och bil

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg
Sök jobbet senast 2021-11-30
Ansök här

Kontaktperson

Elin Hjerén Rekryteringsansvarig