Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent sökes till schemarad 50% hos glad tjej!

Ort: Stockholm
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-12-22
Sista ansökningsdatum: 2022-01-31
Arbetstid: Dag

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Vår kund är en glad och social tjej som är i 20-års ålders och som nu söker två nya assistenter till sitt team. Kunden har en utvecklingsstörning och epilepsi och är därför i behov av assistans i vardagen. Som personlig assistent kommer du att stötta upp kunden där funktionsnedsättningen sätter gränser för kunden. Du kommer vara behjälplig med hushållsbestyr, personlig hygien, matlagning och aktiviteter både i och utanför hemmet. Kunden kommunicerar via tecken och kroppspråk och det är därför viktigt att du som personlig assistent är lyhörd mot kunden.


Arbetstid och tjänstgöringsgrad: SLUV ”Så länge uppdraget varar anställning” på 50%. Arbetstider: vardagar ca kl.14-21:00 och varannan helg kl. 9-21:00.
Lön: Fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående.

Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. Som person är du positiv, tar initiativ och lyhörd i ditt arbete. Du arbetar för att skapa motivition för kunden i vardagen och personkemin mellan dig och kunden är viktigast, erfarenhet av liknande tjänst är därför inget krav utan meriterande.

För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift

Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Dag
Sök jobbet senast 2022-01-31
Ansök här

Kontaktperson

Elin Hjerén Rekryteringsansvarig