Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent till ett intressant uppdrag på 59% fast tjänst i Kalmar

Ort: Kalmar
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-02-23
Sista ansökningsdatum: 2021-03-31
Arbetstid: Alla

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta på ett spännande jobb med en intressant kombination av en tjänst på 59% delad på 2 manliga kunder. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Tjänsten på 59% innebär ett fast schema där man jobbar med två av våra manliga kunder varierat. Som personlig assistent stöttar du dem i deras vardag och hjälper till med allt från hygien och matsituation till att vara behjälplig med tvätt och städ. Det är inget krav på tidigare erfarenhet utan viktigast är personlig lämplighet och att man har koll på lågaffektivt bemötande. Körkort är ett krav då det görs utflykter och ärenden med en liten minibuss. Denna tjänst är bäst kombinerad med en annan aktivitet eller studier.
Tjänsten innebär dygnspass med dubbelassistans varvat med enkel assistans och väntetid nattetid. 

Arbetstid och tjänstgöringsgrad:  Fast tjänst på 59%. Dygnspass med väntetid på natten. Varierande arbetstider. Dubbel assistans förekommer vid vissa tillfällen. 

Vem är du?
Vi söker dig man eller kvinna som gillar när det händer lite, är social och stabil och innehar körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av autism och lågaffektivt bemötande.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Vi kommer att begära ett registerutdrag på den som blir anställd för denna tjänst. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: 
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ 

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Alla
Sök jobbet senast 2021-03-31
Ansök här

Kontaktperson

Marina Dahlin Rekryteringsansvarig