Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent till kvinna i centrala Skinnskatteberg, timvikarie

Ort: Skinnskatteberg
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-11-03
Sista ansökningsdatum: 2021-11-30
Arbetstid: Dag

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta hos en kvinna i Skinnskatteberg. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Vår kund är en kvinna i 45-års åldern med EDS (bindvävssjukdom) och epilepsi. Hon tycker om plantering, handarbete och dataspel. I rollen som hennes personliga assistent kommer du vara behjälplig vid vardagssysslor såsom att laga mat och städa. Det blir även en del promenader tillsammans med kunden.

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten timvikarie vid behov och vi ser gärna att du kan jobba mer i sommar.
Lön: Fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.

Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är är lugn, lyhörd och förespråkar god kommunikation. Du tycker om att vara utomhus och tar gladeligen promenader och kanske även delar ytterligare av kundens intressen. Har du erfarenhet av en liknande roll eller med epilepsi är det meriterande. Vi ser gärna kvinnliga sökande för denna tjänst.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Dag
Sök jobbet senast 2021-11-30
Ansök här

Kontaktperson

Elin Hjerén Rekryteringsansvarig