Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent till kvinna i Umeå!

Ort: Umeå
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-12-30
Sista ansökningsdatum: 2022-02-28
Arbetstid: Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg

Vi på Humana söker nu personliga assistenter åt en av våra kunder i Umeå!

Vår kund är en kvinna i 43- års åldern. Vi erbjuder ett givande, och ansvarsfullt arbete som består av att vara vår kund behjälplig med olika delar i hennes vardagliga liv exempelvis med dagliga göromål och aktiviteter.

 

Om tjänsten
Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på cirka 75%.

Vi söker även dig som är intresserad av ett extrajobb där du som timvikarie kommer att hoppa in och jobba vid ordinarie assistenters frånvaro ex. sjukdom och semester. 

Arbetstiderna kommer vara varierande på vardagar samt helg.

I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor 
- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför och i hemmet.

För denna tjänst krävs det att du har:
- För att du ska kunna bli aktuell i rekryteringen krävs att du beställer efter ett polisregisterutdrag.
- B-körkort
- Resor kan förekomma i arbetet och bör inte vara ett hinder för dig som söker.
- Kunna arbeta varierade tider både vardagar och helger
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift

Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av en liknande roll
- Erfarenheter av barn, då barn finns i hemmet
 

Urval kommer att ske löpande, så stämmer ovanstående beskrivning på dig - vänta inte med att skicka in din ansökan.


Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstiden varierar mellan dag, kväll, natt och helg. Tjänstgöringsgraden är ca 75%. Vi tillämpar anställningsformerna "Så länge uppdraget varar".
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, ärlig, öppen, trygg, engagerad och glad. Vidare så ser vi gärna att du som söker är flexibel, och kan jobba vid behov. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ. Att resor kan förekomma i arbetet bör inte vara ett hinder och det är en fördel om du har någon form av erfarenhet inom vård, omsorg eller personlig assistans sedan tidigare. Vidare bör du även vara en positiv person som tycker att arbete med människor är stimulerande. Vi ser gärna kvinnliga sökanden.

 

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen med hjälp av Bank-ID eller via blankett som hittar du på följande webbadress: 
https://polisen.se/tjanster-tillstand/blanketter/ Blanketten du ska välja heter LSS – utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9).

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg
Sök jobbet senast 2022-02-28
Ansök här

Kontaktperson

Alessia Vincentie Bjurman Rekryteringsansvarig