Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personlig assistent, tim vid behov, till Kristianstad.

Ort: Kristianstad
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-10-26
Sista ansökningsdatum: 2021-11-30
Arbetstid: Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro?  I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.  

Arbetet innebär en omväxlande miljö där du växelvis kommer arbeta självständigt tillsammans med kund och tillsammans med andra assistenter i teamet. Tjänsten är en tim vid behov anställning och arbetstiderna är förlagda på både dagtid, kvällstid och nätter. I nattpasset ingår väntetid.

Gillar du också ordning och reda i vardagen? Är du trygg och lyhörd? Då kan du vara rätt assistent för vår kund!

Vår kund är en kvinna som bor tillsammans med sin make i Kristianstad. Som personlig assistent arbetar du med omvårdnad och personlig hygien, medicinering, vårdkontakt, stöd vid hushållssysslor, mm. Kunden har en fysisk funktionsvariation med smärta. Det gör att hon är rullstolsburen och i behov av diverse hjälpmedel. Kunden har även ADHD. Därför är det viktigt med rutiner och tydlig kommunikation. Utöver omvårdnaden kommer du att bidra till en meningsfull vardag utifrån kundens intressen; kreativt skapande och pyssel i hemmet.

I arbetet kommer du mestadels att arbeta självständigt, men även tillsammans med andra assistenter i teamet. Vi är ett mindre assistentteam med ett stort engagemang för kunden och hennes välmående.

Vem är du? 

  • Personlig lämplighet och god personkemi med kunden är det viktigaste, men erfarenhet från arbete inom vård eller personlig assistans samt utbildning är meriterande.
  • Du är rökfri.
  • Vi ser gärna att du är mellan 35 och 55 år, men alla sökande är välkomna.
  • Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
  • Du kan arbeta både självständigt och i team.
  • Du är bra på att skapa struktur och har ett gott ordningssinne.
  • Du är initiativtagande, lyhörd och duktig på att kommunicera.

Lön: Timlön och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  

Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Välkommen med din ansökan! 

Arbetstid / Varaktighet: / Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg
Sök jobbet senast 2021-11-30
Ansök här

Kontaktperson

Zinnia Örnbielke Rekryteringsansvarig