Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personliga assistenter sökes till vår vikariepool i Stockholm

Ort: Stockholm
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2022-01-10
Sista ansökningsdatum: 2022-02-25
Arbetstid: Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg

Personliga assistenter sökes till vår vikariepool.  

 Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. 

 ​Vi söker nu personliga assistenter till vår vikariepool.

Vikariepoolen

Som timvikarie i vikariepoolen blir du inbokad vid ordinarie assistenters frånvaro. Att stå med i vikariepoolen är spännande och mycket utvecklande då du får möjlighet att arbeta hos olika kunder runt om i länet som har olika omvårdnadsbehov.

Eftersom du kan bokas in hos olika kunder och ofta med kort varsel så ställer vi krav på att du som är sugen på att vara med i vikariepoolen är flexibel och inte rädd för att träffa nya människor. Till vikariepoolen söker vi timvikarier som kan starta redan nu, till vintern eller våren.

Att vara med i vikariepoolen innebär att man får presentera sig för och få provjobba hos flera olika kunder hos oss vilket skapar goda möjligheter till att få fortsätta som timvikarie -och kanske även på en schemarad hos kunden i fråga.

Om tjänsten

I arbetet som personlig assistent krävs att du är flexibel och trygg i din arbetsroll, samt har ett genuint intresse av att arbeta med människor. I rollen kommer du få stötta upp kunden i sin vardag och hjälpa till med de grundläggande behoven.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att hjälpa till med:

- personlig hygien

- förflyttningar

- kommunikation

- att uträtta ärenden

- hushållsarbeten

- träning

Vår assistans vänder sig till såväl vuxna och barn med olika funktionsnedsättningar och vi ser gärna sökande med erfarenhet från arbete med personer med funktionsnedsättning. Som personlig assistent hos Humana arbetar du utifrån vår värdegrund som innebär att ge varje enskild individ ett professionellt bemötande präglat av glädje, engagemang och ansvar.

 

Arbetstid/varaktighet: Varierande dag, kväll, natt, vardag och helg. vi tillämpar anställningsform "så länge uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar enligt kollektivavtal

Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.  

Ansökan: Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

 

Att jobba på Humana 

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: 
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg
Sök jobbet senast 2022-02-25
Ansök här

Kontaktperson

Elin Hjerén Rekryteringsansvarig