Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Personliga assistenter sökes till Humanas vikariepool!

Ort: Örebro
Yrkesroll: Personlig assistent
Publicerad: 2021-11-09
Sista ansökningsdatum: 2022-01-31
Arbetstid: Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Då är du välkommen till Humana.
Vi söker nu personliga assistenter till vår vikariepool för Örebro län, samt till vikariat under jul och nyår!

Vikariepoolen
Som timvikarie i vikariepoolen blir du inbokad vid ordinarie assistenters frånvaro.
Att stå med i vikariepoolen är spännande och mycket utvecklande då du får möjlighet att arbeta hos olika kunder runt om i länet som har olika omvårdnadsbehov. Eftersom du kan bokas in hos olika kunder och ofta med kort varsel, ställer vi krav på att du som är sugen på att vara med i vikariepoolen är flexibel och inte rädd för att träffa nya människor. 
Att vara med i vikariepoolen är en bra chans att få presentera sig för och få provjobba hos flera olika kunder vilket skapar goda möjligheter till att få fortsätta som timvikarie - och kanske även på en schemarad hos kunden i fråga! Till vikariepoolen söker vi timvikarier som kan starta redan nu.

Vem är du?
I arbetet som personlig assistent krävs att du är flexibel och trygg i din arbetsroll, samt har ett genuint intresse av att arbeta med människor.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom personlig assistans eller vård och omsorg, samt om du har körkort och tillgång till bil.

Om tjänsten
Som personlig assistent kommer du få stötta upp kunden i sin vardag och hjälpa till med de grundläggande behoven.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att hjälpa till med:
- personlig hygien
- förflyttningar
- kommunikation
- att uträtta ärenden
- hushållsarbeten
- träning

Vår assistans vänder sig till såväl vuxna och barn med olika funktionsvariationer, och vi ser gärna ser sökande med erfarenhet från arbete med personer med funktionsvariationer. Som personlig assistent hos Humana arbetar du utifrån vår värdegrund som innebär att ge varje enskild individ ett professionellt bemötande präglat av glädje, engagemang och ansvar.

Arbetstid/varaktighet: Varierande dag, kväll, natt, vardag och helg.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana på www.humana.se.

Registerutdrag krävs
För att stå med i vår vikariepool krävs att du har ett giltigt registerutdrag, eftersom vissa av våra kunder är under 18 år. Detta gäller även om du vill jobba hos våra vuxna kunder.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning.

Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ 
Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/  

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett Bank-ID och godkänner att använda ditt Bank-ID i tjänsten. 

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid / Varaktighet: / Varierande – Dag, Kväll, Natt, Helg
Sök jobbet senast 2022-01-31
Ansök här

Kontaktperson

Evelina Madheim Kund- och assistentansvarig