Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Uppdragschef till Humana Assistans i Kalmar

Ort: Kalmar
Yrkesroll: Chefstjänster
Publicerad: 2022-01-12
Sista ansökningsdatum: 2022-01-28
Arbetstid: Dag

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Vill du arbeta i en varm organisation med fantastiska kollegor? Välkommen till Humana! Vi söker nu en Uppdragschef med placering i Kalmar!
 
Om tjänsten
Som uppdragschef är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du samordnar våra kunders assistans och är närmsta chef för deras personliga assistenter. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. 

Att arbeta som uppdragschef ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, även har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med problemlösning på högsta nivå. Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.

Tjänsten är ett vikariat till och med 30/6 med eventuell möjlighet till förlängning. Din placeringsort är Kalmar med vissa tjänsteresor förlagda dagtid förekommande i Småland. Tillträde omgående.

Vem är du? 
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord; glädje, engagemang & ansvar och har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personalvetare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav. Som person är du strukturerad, noggrann och självgående.

Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är lösningsfokuserad, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Du behöver god datorvana då all administration sker digitalt. 

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Under rekryteringsprocessen kan du få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan! 

Arbetstid / Varaktighet: / Dag
Sök jobbet senast 2022-01-28
Ansök här

Kontaktperson

Malin Peterson Biträdande Distriktschef