Hem

Kontaktuppgifter

Kontakta oss

Fler kontaktuppgifter

Publicerad: 2024-01-31

Vill du arbeta i vår vikariepool som personlig assistent för Umeå?

Om tjänsten

Nu söker vi nya stjärnor som vill arbeta som personliga assistenter i vår vikariepool för Umeå! Är du vår nästa kollega?

Om tjänsten
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta hos våra kunder i Umeå med omnejd. Arbetstiderna varierar under dygnets alla timmar, men du som assistent i vikariepoolen har möjlighet att styra din tillgänglighet för arbete.
Vid anställning i vikariepoolen kommer du som personlig assistent att genomgå introduktion, för att du sedan ska kunna arbeta vid ordinarie personals frånvaro. Som personlig assistent kommer du vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser, vilket kan omfatta till exempel olika aktiviteter, hushållssysslor, förflyttningar och personlig hygien.
 

Vem vi söker:
Att vara personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt yrke som kräver personlig mognad. Vi tror att du som söker är flexibel och uppmärksam på kundens behov. Hos många av våra kunder måste man kunna läsa av när man ska hålla sig i bakgrunden och när man ska finnas till hands. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av personlig assistans eller vård och omsorg. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att bli aktuell för en anställning i vikariepoolen krävs:
- Ett giltigt utdrag från ditt belastningsregister! Läs mer om hur du beställer ett längst ner i annonsen.
- Körkort och tillgång till bil.
- Att du kan jobba varierande dagtid, kvällar, nätter och dygnspass.

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. 


Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Ansökan: Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR

Registerutdrag
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning.

Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ 

Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/

Välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Elin Hjerén Rekryteringsansvarig