Vår behandling av personuppgifter om dig som är vår leverantör/affärskontakt
Denna information riktar sig till dig som är kontaktperson hos en leverantör eller samarbetspartner på ett företag eller organisation som Humana har en affärsmässig relation med. Detta omfattar pågående, avslutade och potentiella affärskontakter.
Varför behandlar vi dina personuppgifter? |
Vilka typer av personuppgifter behandlar vi? |
Vad har vi för rättslig grund för att behandla dina personuppgifter? |
Hur länge sparar vi dina personuppgifter? |
För att fullgöra och ingå avtal mellan ert bolag och Humana
|
|
Humanas berättigade intresse av att kunna kontakta din arbetsgivare och fullgöra avtal med arbetsgivaren.
|
Humana sparar dina uppgifter under avtalsperioden så länge de är aktuella, det vill säga under den tid som du är vår kontaktperson för med det bolag som vi har ett avtal med. Vi går årligen igenom samtliga sparade kontakter och säkerställer att de fortfarande är aktuella. När du inte längre innehar tjänsten raderar vi dina kontaktuppgifter. Därefter gallras dina uppgifter. |
För fakturering och administration |
|
Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna ingå och fullgöra avtal mellan ert bolag och Humana | Som ovan |
För utskick av information och marknadsföring av våra tjänster |
Som ovan |
Behandlingen är nödvändig för att tillgodose Humanas berättigade intresse att marknadsföra vår verksamhet |
Humana sparar dina uppgifter under avtalsperioden så länge de är aktuella, det vill säga under den tid som du är vår kontaktperson för med det bolag som vi har ett avtal med. Vi går årligen igenom samtliga sparade kontakter och säkerställer att de fortfarande är aktuella. När du inte längre innehar tjänsten raderar vi dina kontaktuppgifter. Därefter gallras dina uppgifter. |
För att kunna fullgöra våra rättsliga förpliktelser enligt lag såsom bokföringslagen och för att följa domslut eller myndighetsbeslut |
Som ovan |
Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra våra rättsliga skyldigheter enligt bland annat bokföringslagen. | Humana behandlar dina personuppgifter så länge vi har en rättslig skyldighet att göra det. Information sparas enligt bokföringslagen i sju år efter utgången av det år som transaktionen genomfördes eller avtalet upphörde. |
För att vi ska kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk |
|
Behandlingen är nödvändig för att tillgodose Humanas berättigade intresse att kunna fastställa, göra gällande eller försvara sig mot rättsliga anspråk. | Uppgifterna sparas under den tid som krävs för att Humana ska kunna utreda anspråket och vidta eventuella åtgärder. |