Varför använder vi information om dig?
|
Vilken information använder vi?
|
Vad är det som gör att vi får använda din information?
|
Hur länge sparar vi information om dig?
|
För att kunna förbereda innan du börjar i skolan.
|
- Namn
- Adress, telefonnummer och e-postadress
- Personnummer
- Information om hur du mår och hur du lär dig saker
- Information om dina vårdnadshavare och deras kontaktuppgifter
|
Att informationen måste användas för att vi ska kunna ge dig utbildning enligt vad lagen säger.
|
Vi tar bort informationen när den inte längre behövs. Den tas bort senast ett år efter att du har slutat skolan.
Om vi har tittat på ifall du behöver särskilt stöd så sparar vi information om det i max tio år.
|
För att kunna ge dig betyg
|
- Namn
- Adress, telefonnummer och e-postadress
- Personnummer
- Dina betyg, resultat och omdömen i skolan
|
Att informationen måste användas för att vi ska kunna följa vad lagar och regler säger om skolan.
|
Så länge som vi måste det enligt vad lagar och regler säger om skolan.
Betyg och dokument som hör till dem sparar vi i tio år efter att du har slutat skolan.
Nationella prov sparar vi i tre år efter att du har skrivit dem.
|
För att kunna ta reda på om du har gjort något som man inte får göra, till exempel brott.
För att kunna ta reda på vad som hänt om du har blivit missnöjd, ledsen eller kränkt.
|
- Namn
- Adress, telefonnummer och e-postadress
- Personnummer
- Vad som har hänt, till exempel ett brott eller en kränkning
- Information om dina vårdnadshavare
|
Att informationen måste användas för att vi ska kunna följa vad lagar och regler säger om skolan och för att vi ska kunna polisanmäla eller gå till domstolen om det behövs.
|
Anmälningar och utredningar av kränkningar sparar vi i fem år.
Beslut och utredning av klagomål mot utbildningen sparar vi i fem år.
Annan information sparar vi till slutet av läsåret.
|
För att kunna undervisa
|
- Namn
- Adress, telefonnummer och e-postadress
- Dina resultat i skolan
- Uppgifter om din närvaro i skolan
- Dina inloggningsuppgifter, till exempel ditt användarnamn på datorn
|
Att informationen måste användas för att vi ska kunna ge dig utbildning enligt vad lagen säger.
|
Vi tar bort informationen när den inte längre är aktuell. Den tas bort senast ett år efter att du har slutat skolan.
|
För att kunna ge information till dig och dina vårdnadshavare
|
- Namn
- Adress, telefonnummer och e-postadress
- Information om dina vårdnadshavare och deras kontaktuppgifter
|
Att informationen måste användas för att vi ska kunna ge dig utbildning.
|
Vi tar bort informationen när den inte längre är aktuell. Den tas bort senast ett år efter att du har slutat skolan.
|
För att kunna ge dig vård i skolan. Det kan vara till exempel att skolsköterskan måste spara information om hur du mår i din journal
|
- Namn
- Personnummer
- Information om hur du mår och ditt funktionshinder
|
Att informationen måste användas för att vi ska kunna ge dig vård.
Att informationen måste användas för att vi ska kunna följa lagar och regler.
|
Så länge som lagar och regler säger att vi måste det.
Information om hur du mår som finns i din journal måste vi spara i minst tio år.
|
För att kunna hålla koll på våra resultat och se till att saker görs på ett bra sätt.
|
- Namn
- Adress, telefonnummer och e-postadress
- Dina resultat i skolan
- Vad du tycker om det jobb som vi gör
|
Att informationen måste användas för att vi ska kunna ge dig utbildning.
|
Vi tar bort informationen när den inte längre är aktuell. Den tas bort senast ett år efter att du har slutat skolan.
|
För att kunna fråga om pengar från kommunen för att du går i skolan hos oss.
|
- Namn
- Personnummer
- Adress, telefonnummer och e-postadress
|
Att informationen måste användas för att vi ska kunna ge dig utbildning.
|
Vi tar bort informationen när den inte längre är aktuell. Den tas bort senast ett år efter att du har slutat skolan.
|
För att vi ska kunna följa vad lagen säger och vad myndigheter och domstolar har bestämt.
|
- Namn
- Adress, telefonnummer och e-postadress
- Information om dina vårdnadshavare och deras kontaktuppgifter
- Information om händelser som rör dig och som bygger på det vi gör
- Vad som har hänt, till exempel ett brott
|
Att informationen måste användas för att vi ska kunna följa lagar och regler.
|
Så länge som lagar och regler säger att vi måste det.
Information om betalningar måste vi spara i minst sju år.
|