Att hela tiden sträva efter att bli bättre är en naturlig hel av vardagen för alla som arbetar på Humana. Till och med så viktig att det är en del av Humanas värdegrund.
Det krävs engagemang för att arbeta med förbättringar, men det krävs också struktur för att säkerställa att vi gör rätt sak på rätt plats i rätt tid.
Till vår hjälp har vi Humanas ledningssystem Parus, som implementeras under 2018-2019. I Parus formuleras mål och aktiviteter i affärsplanen, processer kartläggs och Humanas styrande dokument görs tillgängliga för Humanas medarbetare, arbetssätt och aktiviteter följs upp och utvärderas genom månadsrapportering och intern kontroll och processen för systematiskt förbättringsarbete används för att förbättra Humanas arbetssätt.
När Parus är implementerat ska varje process förvaltas av processägare, processledare och processteam. Inom affärsområdet personlig assistans i Sverige har det varit självklart att processteamen ska bestå av de som möter våra kunder varje dag, då det är de som bäst vet hur våra processer kan anpassas för att skapa ett större värde för våra kunder. Många av de medarbetare som ledde ett förbättringsteam under Humanathon återfinns nu i processteamen och vi kan konstatera; förbättringsarbete ger mersmak!