1. Start
  2. Om Humana
  3. Kvalitet
  4. Synpunkter och klagomål
Two people on a bench

Synpunkter och klagomål

Humana strävar alltid efter att bli bättre på det vi gör och att alla i våra verksamheter behandlas med respekt.

Vi är måna om att våra kunder och klienter får den omsorg de har rätt till. Därför är det ovärderligt för oss att få in synpunkter och åsikter på våra verksamheter, både positiva och negativa.

Synpunkter och klagomål behandlas enligt rutin och vi säkerställer din anonymitet. Vi är skyldiga att ta emot och utreda synpunkter och klagomål i syfte att identifiera och förebygga brister inom verksamheten samt att utveckla våra processer.

Synpunkter och klagomål är en viktig del i vårt förbättringsarbete.

Om du inte är nöjd

Du kan kontakta Patientnämnden om du vill ha hjälp med att lämna synpunkter eller klaga på vården. Du kan även lämna synpunkter eller klagomål för en närstående.

Patientnämnden tar emot synpunkter och klagomål på offentlig hälso- och sjukvård som drivs av regionerna, hälso- och sjukvård hos privata vårdgivare som har avtal med regionerna, kommunal hälso- och sjukvård samt viss tandvård.

Patientnämnden kan hjälpa dig att få svar på dina synpunkter eller klagomål och informera om dina rättigheter i vården. De inkomna synpunkterna och klagomålen sammanställs sedan och slutsatserna kan användas för att vården ska bli bättre.

Här hittar du mer information om hur du går tillväga om du vill lämna ett klagomål, om du inte är nöjd med vården - 1177 Länk till annan webbplats.