Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Humana breddar sitt utbud i Finland med familjehemsvård

Publicerad: 2017-08-31

Humanas verksamhet i Finland, Arjessa, utökar sitt omsorgserbjudande och satsar nu även på konsulentstödd familjehemsvård. Med stöd i den långa erfarenhet och höga kompetens som finns inom Humana har Arjessa nu kunnat genomföra sina första familjehemsplaceringar.

– Familjehemsvården blir ett betydelsefullt och efterfrågat komplement till de behandlingsinsatser som Arjessa sedan tidigare erbjuder. Detta är viktigt för Humana som företag och än viktigare för våra klienter som nu får chansen till en ännu bättre omsorg. Målet är att vara det ledande omsorgsföretaget även i Finland och då behövs denna breddning av vår verksamhet säger Rasmus Nerman, vd och koncernchef Humana.

– Den viktigaste parten i det vi gör är naturligtvis barnet som placeras. Genom ett gott samarbete med familjehemmet, kommunen och andra parter så skapar vi förutsättningar för att barnet ska få ett väl fungerande liv. Att allt det arbete vi gör präglas av omtanke och respekt för de vi möter ser vi som självklart, kommenterar ansvarig chef Janne Telén.

Under våren 2017 har Arjessa rekryterat och utbildat familjehem som nu kan ta emot barn med varierande behov. Uppstarten av konsulentstödd familjehemsvård har skett i Österbotten men kommer efterhand att kunna erbjudas i hela Finland.

Bakgrundsinformation och fakta:
Humana har lång erfarenhet av- och är den ledande aktören inom konsulentstödd familjehemsvård i Sverige. Den kunskapen sträcker sig från jourhemsvård till evidensbaserad kraftigt förstärkt familjehemsvård. Det är denna erfarenhet som överförts till Arjessa, Humanas verksamhet i Finland.

För mer information, vänligen kontakta:

Rasmus Nerman
Vd och koncernchef Humana