Humana ökar fokus på utveckling och verksamhetsförbättring

Publicerad: 2018-12-20

Humanas affärsutvecklingschef Johanna Rastad kommer från den 1 januari 2019 att ingå i Humanas koncernledning med uppdraget att skapa en sammanhållande organisation för affärsutveckling och förvärv.

Syftet är att växa och optimera Humanas verksamheter genom att förstärka arbetet med affärsutveckling och ytterligare strukturera processerna kring förvärv och verksamhetsförbättring. En ny enhet bildas på koncernnivå som Johanna Rastad kommer att leda.

-Efter ett år präglat av förändringsarbete står vi nu väl rustade inför 2019. Humanas ambition är att ta en mer aktiv roll inom förvärv, öka vårt fokus på organisk tillväxt och ta ytterligare steg inom verksamhetsutveckling och digitalisering. Johanna Rastad har framgångsrikt drivit flera koncernövergripande projekt och jag ser mycket fram emot att ge affärsutvecklingen ännu större fokus i koncernledningen, säger Rasmus Nerman, vd och koncernchef för Humana.

–Jag är mycket stolt och glad över att ta detta steg och ser fram emot att få möjligheten att vidareutveckla vår verksamhet och affär över hela koncernen tillsammans med alla våra kompetenta medarbetare, säger Johanna Rastad, affärsutvecklingschef på Humana.

Johanna Rastad är sedan ett år tillbaka affärsutvecklingschef på Humana. Hon är civilekonom och har hela sin yrkesverksamma tid haft sitt fokus på affärs- och verksamhetsutveckling. Under flera år har hon arbetat med förvärv på investmentbanken ABN Amro i London respektive på riskkapitalbolagen BC Partners och Procuritas. Hon har också flera års operativ erfarenhet i ledande befattningar inom omsorgsbranschen, bland annat på Team Oliva och på Kry.

För mer information, vänligen kontakta:
Rasmus Nerman, vd och koncernchef, 070-828 18 60, rasmus.nerman@humana.se
Johanna Rastad, affärsutvecklingschef, 070-748 20 44, johanna.rastad@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2017 uppgick rörelseintäkterna till 6 557 MSEK. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humanas affärsutveckling på corporate.humana.se.