Nytt system ger mer kvalitet i den personliga assistansen

Publicerad: 2020-10-01

Idag byter Humana Assistans till schema- och tidrapporteringssystemet FAST som är utvecklat särskilt för personlig assistans.

FAST är tillgängligt för såväl tjänstemän som personliga assistenter och kunden själv. De får samtidigt tillgång till ett nytt intranät, myHumana.
”Målet är smidigare administration för att ge mer tid till det som är väsentligt i assistansen. Det blir dessutom ännu enklare för kunden att vara delaktig i utförandet av assistansen” säger Maria Svedlund, projektledare.

Det är mycket som ska klaffa och inget får gå fel. All information som är samlat i dagens journalverktyg och tidrapporteringsverktyg har flyttats till FAST. I skrivande stund går användaruppgifterna ut till alla användare. Maria följer i realtid hur många som loggar in och får en ny digital arbetsvardag.

”Efter många månader av förberedelser så känns det otroligt roligt att vi äntligen är här. Inte minst när vi är så trygga med att det är en förbättring för alla som berörs.”

Ingången till FAST sker via myHumana, ett eget intranät för personliga assistenter med information, nyheter och mejl som lanseras samtidigt.