Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Hans Henrik Sörensen ny CMO på Humana

Publicerad: 2022-06-28

Humana stärker sitt kommunikations- och marknadsarbete genom en organisationsförändring. Hans Henrik Sörensen, idag marknadschef i Norge, får ett utökat ansvar som Chief Marketing Officer, CMO.

Humana är idag en nordisk koncern som erbjuder tjänster inom personlig assistans, Äldreomsorg och Individ och familj. Våra kund- och medarbetarundersökningar visar att vi gör ett bra jobb och vi ser gärna att fler får ta del av vårt erbjudande. Att stärka vårt marknadsarbete är ett sätt att göra det på.

– Det här är framför allt en satsning som ska bidra till att vi stöttar kärnverksamheten ännu bättre, säger Johanna Rastad, vd och koncernchef.

Hans Henrik Sörensen är sedan fem år marknadschef för Humanas verksamhet i Norge och en viktig del i deras fina resultat. Nu får han alltså ett utökat ansvar.

– Jag ser fram emot det här, inte minst att få vara en del i att definiera vad modern marknadsföring är och vad det innebär för oss. Jag ser bara möjligheter faktiskt.

För mer information:
Patrik Silverudd, presschef Humana
0766-112 111