Nytt nummer av tidningen Humant

Publicerad: 2023-03-08

Humanas kundtidning Humant syftar till att lyfta upp och belysa viktiga ämnen samt att ge en inblick i vardagen för Humanas klienter, kunder och medarbetare. Tidningen innehåller reportage, intervjuer och nyheter från Humanas samtliga verksamhetsområden: individ- och familjeverksamheten, personlig assistans samt äldreomsorg.

Det har äntligen blivit dags för årets nummer av Humant!

I årets tidning kan du läsa om det forskningsprojekt vår metodgarant Anne-Lie Säker driver för att stärka evidensen i behandlingen IHF. Om hur det är att gå från boende på HVB till att bli behandlingspersonal och jobba på ett.

Vi skriver också om vikten av att arbeta med suicidprevention och kommer med några konkreta tips att ha med sig i samtal med en suicidnära person. Du kan också läsa om hur vi arbetar med hållbarhet, träffa två av våra hjältar samt mycket, mycket mer.

Tidningen finns tillgänglig digitalt på vår hemsida och skickas även ut i fysisk form till utvalda personer och adresser.

Läs tidningen här

Vi vill fira!

I år vill vi passa på att bjuda in till ett livesänt lanseringsevent där vi kör fem snabba frågor med personer från tidningen.

Datum och tid: 15 mars kl. 14:20, cirka 30 minuter
Ingen föranmälan krävs.