Hem 08-599 299 00 Växeln är öppen vardagar 8-17
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter

Policy sociala medier

Vi gillar sociala medier och vill uppmuntrar våra anställda och kunder att vara aktiva på alla tänkbara plattformar. Samtidigt finns det några saker vi vill att du följer med utgångspunkt i svensk lagstiftning och vår värdegrund. Här får du en sammanfattning av policyn, vill du ha hela policyn kan du mejla Soraya H. Contreras som är ansvarig för Humanas närvaro i sociala medier.

Fyra saker att tänka på:

  1. Våra värderingar gäller alltid
    Agera alltid utifrån våra värderingar – även i sociala medier.
    Vi tror på att alla har rätt till ett bra liv!
    Kommentarer eller inlägg som uppfattas som till exempel rasistiska eller kränkande är inte ok.

  2. Tystnadsplikt
    Tänk på att du har tystnadsplikt. Du inte får lägga ut något i sociala medier som berättar något om de kunder eller klienter du jobbar hos utan att de godkänt det innan.

  3. Bilder
    Du får aldrig lägga ut en bild utan att alla personer som syns på bilden har sagt ok först.Du måste fråga, du kan aldrig anta att någon tycker det är ok. Personerna måste också förstå hur bilden används och att den kan spridas vidare.

  4. Det du lägger ut räknas som marknadsföring
    Det du lägger ut om Humana i sociala medier räknas som marknadsföring. Därför är det viktigt att:
    Du alltid är öppen med att du jobbar på Humana.
    Tagga inlägg som handlar om jobbet med #jobbapåhumana
    Det du säger är korrekt och sant – var gärna positiv men överdriv inte!

Tips! Tagga gärna dina inlägg med #jobbapåhumana och #humanashjältar när du delar något som handlar om Humana i sociala medier.

Hör av dig till soraya.contreras@humana.se om du har frågor.