1. Du är här: Personlig assistent

Våra assistenter - vår största tillgång

Ingen assistans blir bättre än assistenterna som utför den. Självklart är du med och väljer dem, det är du som tillbringar stora delar av din dag tillsammans med dem. 

Vi gör vad vi kan för att de ska trivas och stanna. Möjligheten att välja anhöriga som assistenter ser vi som en självklarhet och vi gör samtidigt vad vi kan för att föräldrar och anhöriga ska slippa täcka luckor vid sjukskrivningar. I ditt team finns alltid erfaren rekryteringspersonal som känner dig och dina behov.

I grunden finns våra värderingar och vår kultur som genomsyrar allt vi gör. Vi är en lärande organisation och för att utvecklas är det avgörande att vi lyssnar på våra medarbetares synpunkter, tankar och idéer. Vi genomför reglebundet medarbetarundersökningar för att följa upp våra medarbetares intryck av oss som arbetsgivare.

Trygghet

Genom vårt kollektivavtal mellan Vårdföretagarna och Kommunal, Sveriges största fackförbund, får du som är assistent hos oss trygghet, marknadsmässig lön, försäkringar och pensionsavsättning. Utöver den allmänna pensionen erbjuder vi personliga assistenter mellan 25 och 65 år tjänstepension.

Du har också ett försäkringsskydd genom din anställning hos oss vid till exempel sjukdom eller arbetsskada. Genom Humana Akademin erbjuder vi kompetensutveckling. Alla personliga assistenter har tillgång till och ska gå vår webbaserade grundutbildning.

En egen kontaktperson

Som personlig assistent hos oss har du en egen kontaktperson, din kund- och assistentansvarig. Han eller hon ansvarar för din anställning, lönesättning och för din arbetsmiljö. Du ska alltid kunna känna att du kan vända dig till din kontaktperson för att diskutera din arbetssituation och för att få det stöd du behöver för att utföra ditt arbete.

Arbetsledare

Hos många kunder finns dessutom en arbetsledare på plats i hemmet. Din arbetsledare finns alltid nära till hands och kan svara på frågor om till exempel bemanning och den dagliga planeringen. Jour finns tillgänglig utanför kontorstid om det uppstår akuta situationer när det gäller exempelvis bemanning.

Kompetensutveckling

Som personlig assistent får du möjlighet till kompetensutveckling via Humana Akademin. Kunskapsbehovet utgår alltid utifrån kundens behov. När du arbetat som personlig assistent en tid, har du också möjlighet att anta nya utmaningar och kanske bli arbetsledare eller söka en tjänst inom någon annan av Humanas verksamheter.