
Assistansstöd
Här kommer du vidare till Assistansstöd och därigenom når du även Humans lärportal samt kan rapportera avvikelser och synpunkter!
AssistansstödLöneutbetalningar sker den 25:e varje månad, om den 25:e infaller på en helgdag betalas lönen ut vardagen innan helg.
Har du frågor kring din lön eller schema- och tidredovisning är du välkommen att kontakta Humanasupporten via telefon. Humanasupportens telefontider är vardagar 8–17.
Humanasupporten: 020-70 80 01
Som anställd på Humana får du lön för den tid du har arbetat plus eventuella tillägg månaden efter att du arbetat.
Från och med januari 2025 hittar du som medarbetare ditt lönebesked direkt i Assistansstöd. Du når det enkelt via "Aktuella tidrapporter" på startsidan, både i appen och på datorn. När ditt lönebesked är tillgängligt får du dessutom en notis i Assistansstöd.
Så fungerar det i Assistansstöd:
Preliminär lönespecifikation: Under månadens gång visas en preliminär lönespecifikation. Observera att denna inte tar hänsyn till exempelvis semesterdagar, sjukfrånvaro, utlägg eller förmånsbeskattning.
Slutgiltigt lönebesked: Det slutgiltiga lönebeskedet visas när allt är beräknat och klart. Det finns under fliken "Lönebesked" och öppnas upp i ett separat fönster.
Har du frågor eller behöver support? Humanasupporten finns tillgängliga vardagar mellan kl. 08:00-17:00. Du når oss på telefon 020-70 80 01.
Om du inte har ett kontonummer registrerat eller om det visar sig att det är felaktigt kommer du att få lönen utbetald på en utbetalningsavi. Den skickas från banken på utbetalningsdagen, vilket innebär att man får vänta några dagar extra på sin lön. Därför är det viktigt att du meddelar ditt kontonummer vid nyanställning eller ändring så att du får din lön på utbetalningsdagen. Löneutbetalningar sker den 25:e varje månad, om den 25:e infaller på en helgdag betalas lönen ut vardagen innan helg.
Assistansstöd
Här kommer du vidare till Assistansstöd och därigenom når du även Humans lärportal samt kan rapportera avvikelser och synpunkter!
Assistansstöd