en grå mugg med Humanas logga på

Tidrapportering

Assistansstöd är vårt webbaserade verksamhetssystem för schema, tidrapportering och social dokumentation. I Assistansstöd finns en bra överblick av dina arbetspass och här godkänner du de tider du arbetat respektive månad. Assistansstöd kan användas både i mobil och på dator.

Dina tider ska vara kontrollerade, godkända och signerade senast klockan 8:00 den 1:a varje månad, för att du ska få lönen utbetalad i tid.

Har du frågor kring din lön eller schema- och tidredovisning är du välkommen att kontakta Humanasupporten via telefon. Information om Humanasupporten hittar du under sidan Min anställning - Viktiga kontaktvägar.

Manualer hittar du inne i Assistansstöd. Du kan också gå våra utbildningar i Assistansstöd, dessa hittar du i Humanas lärportal som du når genom att logga in i Assistansstöd och klicka dig vidare till lärportalen.

Tidrapportera rätt!

Det är mycket viktigt att tidrapporteringen av dina arbetade timmar speglar hur det har sett ut i verkligheten. Den som arbetar hos kunden är den som ska stå på tidrapporten. Om du exempelvis byter arbetspass med en kollega måste detta också ändras i schemat i Assistansstöd och tidrapporteras korrekt.