Bli kund hos Humana Assistans
Det stora lilla företaget
En kund beskrev oss som det största lilla företaget i branschen. Det ligger nog mycket i det. Närheten och det personliga finns där i vardagen, men även de stora resurserna i bakgrunden.
Personligt och nära är viktigt för oss på Humana och att du som kund ska känna stort inflytande. Du som kund eller anhörig känner oss mest via de medarbetare som är dina närmaste kontaktpersoner. Så för dig som kund blir Humana aldrig större än en handfull människor. Trots det har du möjlighet att få hjälp av både kunniga jurister, rekryterare, administratörer och ekonomer. Det gör att du kan känna dig trygg med att du får den hjälp du behöver och vill ha.
Så här går det till att bli kund hos oss
1. Första kontakten – utan några krav
Funderar du på att byta assistansbolag eller kanske är i behov av personlig assistans och vill bli kund hos Humana? Kontakta antingen din lokala informatör eller vår assistansrådgivning.
2. Samtal om dina behov och önskemål
Den lokala informatören bjuder in till ett möte och kommer överens om hur vi bäst kan möta dina önskemål och behov. Vi skräddarsyr din assistans och gör allt för att du ska få det du behöver.
3. Ditt beslut
När du har bestämt dig för att välja Humana som assistansbolag eller för att ansöka om personlig assistans tecknar vi ett avtal och stöttar dig genom alla delar. Vi hjälper dig med allt det praktiska från start.
4. Din uppstart – din assistans
Du kan känna dig trygg med att vi levererar en flexibel uppstart. Vi tar hand om allt från dag ett. Vi anställer dina assistenter om behovet finns, du får ett eget team för din administration och tillgång till en egen jurist som kan allt om personlig assistans och lite till.
Det är enkelt att bli kund hos oss
Hitta din kommun i rullisten för att läsa mer om hur personlig assistans fungerar i just din kommun.