1. Du är här: Support för lön och Humanakoll

Support för lön och Humanakoll

Tillbaka till personlig assistans

På Humanasupporten hjälper vi dig med frågor kring din lön och hur du tidrapporterar i Quinyx Mobile eller Humanakoll. Kontakta oss vardagar 8–17 eller registrera ditt ärende via självserviceportalen nedan. 

Humanakoll

I Humanakoll samlar vi viktiga dokument och användbar information för dig som är kund och assistent hos oss. Vi lägger också ut nyheter och reportage.

Tidrapportering i mobilen

Som assistent på Humana kan du enkelt se ditt schema, attestera och signera dina tider var du än är med vår app Quinyx Mobile. Glöm inte att attestera och signera dina tider senast den 1:a klockan 8 varje månad för att få din lön i tid.

För att tidrapportera i mobilen gör du såhär:

  1. Ladda ner appen Quinyx Mobile från App Store eller Google Play.
  2. Logga in med din e-postadress och lösenord.
  3. Attestera dina arbetstider under fliken Tid och underfliken Attestera.  Kontrollera att tiderna stämmer och bocka sedan i cirkeln för Anställd så att den blir grön.
  4. Attesterade tider som ska till Försäkringskassan ska signeras med Bank-id efter ditt sista arbetspass i månaden. Välj fliken Tid och underfliken Signera och klicka på knappen Signera. Öppna ditt Bank-id och signera dina tider.
En fullständig manual hittar du under fliken Kommunicera och underrubriken Dokument i Humanakoll.
 

Behöver du hjälp med hur du ska gå tillväga, kontakta Humanasupporten så hjälper vi dig.

Humanasupport

Registrera ditt ärende genom att logga in med dina personliga inloggningsuppgifter. Beskriv ditt problem så detaljerat som möjligt så kan vi hjälpa dig snabbare. Du kan även följa ditt ärende i självserviceportalen.

Självserviceportal

Som assistent loggar du in med din mejladress som användarnamn vid följande ärenden:

    • Lön
    • Humanakoll
    • Tidrapporter
    • Semester
    • Beställning av intyg

Glömt ditt lösenord? Begär nytt i självserviceportalen.