Hem 020 70 80 01 Kontakta Humanasupporten
Kontakta oss Fler kontaktuppgifter
Sebastian och Niklas ler mot varandra

Login myHumana och FAST

Tillbaka till Personlig assistans
Nu har vi bytt från Humanakoll/Quinyx till FAST för schema- och tidrapportering. Alla personliga assistenter har också ett nytt intranät www.myhumana.info
  • All arbetad tid attesteras i FAST efter månadens sista arbetspass
  • Personliga assistenter får ett nytt intranät och en egen humanamejl
  • Humanasupporten hjälper dig vid problem med login

Frågor och svar

    1. Gå till FAST
    2. Tryck på "Återställ lösenord" längst ner på sidan under "Glömt lösenord". Detta gäller första gången du loggar in.
    3. Skriv in din mejladress du fått från Humana: fornamn.efternamn@humana.se. (om du har ett vanligt namn kan det vara så att du behöver lägga till en siffra, till exempel anna.andersson2 – ta i så fall kontakt med supporten för att få hjälp.) Du får sen ett nytt lösenord skickat till dig via SMS eller din Humanamejl. Du når din Humanamejl i myHumana.
    4. Gå tillbaka till inloggningssidan, skriv in din Humanamejl igen, förnamn.efternamn@humana.se och klicka i "Assistent", fyll i ditt nya lösenord och klicka på "Logga in." I FAST kan du byta ditt lösenord i menyn under "Inställningar".
    Så får du FAST som en genväg/webbapp i din mobil

    Har du problem att logga in?

    Kontakta supporten 020 70 80 01

    Ser du inte ditt schema kan det bero på att inget schema är inlagt för dig. Kontakta din kund- och assistentansvarig eller arbetsledare som behöver lägga upp schemat.

  1. På startsidan bland dina "appar och verktyg" finns Humanas lärportal. Klicka på ikonen med texten "Humanas lärportal" så loggas du automatiskt in i lärportalen.

    myHumana lärportal.png

  2. Lärportalen är ett digitalt verktyg där du kan ta del av viktiga utbildningar inom olika områden. Du kan lära dig mer om FAST med våra korta utbildningar i Humanas lärportal. Du kommer åt lärportalen via www.myhumana.info.

    Se filmen – så här attesterar du i FAST via mobilen

    Klicka på play-knappen för att köra igång

    Se filmen – så här attesterar du i FAST via datorn

    Klicka på play-knappen för att köra igång

  3. FAST kommer att underlätta administrationen för alla och skapa möjligheter för dig som personlig assistent att kunna dokumentera digitalt. Alla som jobbar med våra kunder kommer att ha tillgång till samma information och arbeta i samma system. FAST är skapat för just personliga assistenter. Detta skapar en ökad trygghet för våra kunder, som självklart också kommer ha tillgång att logga in. 

    Du kan lära dig mer om FAST med våra utbildningar i Humanas lärportal. Du kommer åt lärportalen via www.myhumana.info.

    Ser du inte ditt schema i FAST kan det bero på att inget schema är inlagt för dig. Kontakta din kund- och assistentansvarig eller arbetsledare som behöver lägga upp schemat.

    Se filmen – så här fungerar FAST i mobilen

    Klicka på play-knappen för att köra igång

    Se filmen – så här fungerar FAST på datorn

    Klicka på play-knappen för att köra igång

  4. Dubbelkolla att du har koll på alla steg. Det är till exempel inte samma lösenord till FAST som det är till myHumana. Din nya humanamejl är ditt användarnamn. Se en snabb sammanställning här

    Kontakta oss vardagar mellan kl. 8-17 020-70 80 01 om du behöver hjälp med att logga in.

    1. Tryck 1 för frågor om lön
    2. Tryck 2 för frågor om schema och tidrapportering
    3. Tryck 3 för intranät/myHumana. 
  5. Både myHumana och FAST är webbappar. De fungerar som en app som du hämtar där du brukar hämta appar. Det fungerar lika bra oavsett vilken mobil du har. Du kan inte hämta den i Appstore eller Google Play. Följ instruktionerna nedan.

  6. MyHumana – ett intranät för alla – tillgängligt i mobilen!
    Här kan du hitta information kring din anställning, dina förmåner och annan nyttig information. Du kommer också löpande att kunna läsa nyheter om vad som händer på Humana. Helt enkelt så når du allting som har med arbetet att göra. Har du inget inlogg? Humanasupporten hjälper dig snabbt.

    Du når intranätet via länken www.myhumana.info

    • Logga in på www.myhumana.infomed de uppgifter du fått som nyanställd eller av Humana hösten 2020.

    • Du blir ombedd att byta lösenord till myHumana första gången du loggar in. Följ instruktionerna. Tänk på att lösenordet måste vara minst 8 tecken långt, innehålla en stor bokstav, liten bokstav och en siffra eller ett specialtecken.

    • På startsidan hittar du verktyg och nyheter. Här finns även sidor med alla information om till exempel semester, lön och kvalitet.

    Så får du myHumana som genväg/webbapp i mobilen

  7. Genom myHumana får du som assistent enkel tillgång till dokument, information och nyheter samlat på ett ställe. För att kunna säkra upp att alla får tillgång till detta har vi också gett alla en Humanamejladress, så att du kan använda denna kopplat till ditt arbete. Du kommer åt mejlen via Outlook-appen i myHumana.

    Din mejl är ditt nya användarnamn, förnamn.efternamn@humana.se.

Support?

Ring Humanasupporten 020 70 80 01 öppet kl. 8-17 vardagar eller lägg ett ärende i självserviceportalen. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt så kan vi hjälpa dig snabbare. Som kund loggar du in med ditt personnummer xxxxxx-xxxx och som assistent loggar du in med din privata mejladress.

  • Lön
  • Ärenden gällande FAST och tidrapportering
  • Semester
  • Beställning av intyg
  • Omkostnader

Humanas självserviceportal

Hjälp att komma igång – se vår introduktion i FAST och myHumana