Händelser kopplat till sjukdomsfall
Vid akut sjukdomsfall, ring 112
Vid frågor som rör icke akuta sjukdomsfall, ring 1177
Kontorstid
Behöver du komma i kontakt med oss på vardagar, ringer du dagtid via vårt växelnummer och ber att få prata med din närmsta chef.
Öppettider
Vardagar: 08:00-17:00
Växelnummer: 019-760 86 00
Bemanningsenheten
När kontoret är stängt tar Bemanningsenheten emot akuta bemanningsfrågor som inte kan lösas inom gruppen eller med hjälp av arbetsledning på plats hos kunden.
Öppettider
Vardagar: 06:00-08:00 och 17:00-23:00
Helger: 06:00-23:00
Bemanningsenhetens nummer: 020-120 00 65
Kris
När Bemanningsenheten stänger öppnar vi vårt krisnummer. Här hanterar vi krissituationer som svåra olyckor, dödsfall, situationer med hot och våld, allvarliga kränkningar och konflikter.
Öppettider
Alla dagar - 23:00-06:00
Krisnummer: 0771-18 10 08
Humanasupporten
Via Humanasupporten kan du får hjälp med frågor gällande lön, semester och tidrapportering.
Öppettider
Vardagar: 08:00-17:00
Växelnummer: 020-70 80 01
Humanas avvikelsehanteringssystem
Om något inträffar i ditt arbete som avviker på något sätt, både vad gäller assistansen hos kunden eller gällande din egen arbetsmiljö, ska du anmäla detta i vårt avvikelsehanteringssystem DF Respons.
DF Respons (öppnas i nytt fönster)
Nedan följer några definitioner av sådant som du ska rapportera till oss:
- Avvikelse - beror på brister i verksamheten och är en händelse som medfört (negativ händelse) eller som hade kunna medföra (tillbud) något oönskat
- Negativ händelse - en händelse som medfört något oönskat
- Tillbud - en händelse som kunnat medföra något oönskat
- Risk - innebär möjlighet att en negativ händelse ska inträffa
- Arbetsskada - är olycka eller sjukdom som händer en anställd under arbetstid eller på väg till- och från arbetet
- Tillbud (arbetsmiljö) - är händelse som kunnat leda till att en anställd skadas på arbetet
- Personuppgiftsincident - är en händelse där personuppgifter hamnat/kunnat hamna i orätta händer, gått förlorade eller har manipulerats