Hem

Kontaktuppgifter

Här hittar du fler kontaktuppgifter

Telefonnummer till växeln och adresser till våra kontor

En man och en flicka är på en lekplats, i bakgrunden står en kvinna. Flickan klättrar på en klätterställning, hon är glad, mannen tittar på

Via Sociala medier bygger vi förtroende, vilket ställer stora krav på innehåll och tonen i det vi publicerar. ​​​​​​​Här publicerar vi nyheter, rekryterar, driver kampanjer och bildar opinion. Men vem ansvarar för vad?

  • Humanas marknads- och kommunikationsavdelning ansvarar för Humanas officiella konton.
  • Du som medarbetare ansvarar för att det du gör i sociala medier – privat eller i jobbet – följer vår policy!

 

4 saker att tänka på!

 

  1. Våra värderingar gäller alltid

    • Agera alltid utifrån våra värderingar – även i sociala medier.
    • Vi tror på att alla har rätt till ett bra liv!
    • Nedsättande kommentarer eller inlägg som uppfattas som t ex rasistiska eller kränkande är inte ok.

  2. Tystnadsplikt

    • Tänk på att du har tystnadsplikt!
    • Du inte får lägga ut något i sociala medier som berättar något om de kunder eller klienter du jobbar hos utan att de godkänt det innan.
    • Du får inte lägga ut bilder på kunder eller klienter på privata konton i sociala medier.

  3. Bilder

    • Du får aldrig lägga ut en bild utan att alla personer som syns på bilden har sagt ok först.
    • Du måste fråga, du kan aldrig anta att någon tycker det är ok. Personerna måste också förstå hur bilden används och att den kan spridas vidare.

  4. Marknadsföring av Humana - det du lägger ut om Humana i sociala medier räknas som marknadsföring. Därför är det viktigt att:

    • Du alltid är öppen med att du jobbar på Humana.
    • Tagga inlägg som handlar om jobbet med #jobbapåhumana eller #humanashjältar
    • Det du säger är korrekt och sant – var gärna positiv men överdriv inte.

 

Vid osäkerhet, frågor eller funderingar ska du alltid kontakta din uppdragschef som hjälper dig vidare!