Det stora lilla företaget
En kund beskrev oss som det största lilla företaget i branschen. Det ligger nog mycket i det. Närheten och det personliga finns där i vardagen, men även de stora resurserna i bakgrunden.
Personligt och nära är något av honnörsord i assistansbranschen. Ofta kopplas personligt och nära samman med det lilla bolaget, att man där som kund på något sätt har en närmare och bättre relation till människorna på företaget som man valt. Så med detta synsätt får vi också ibland höra att vi på Humana är stora och opersonliga. Det gör lite ont. För visst har vi många anställda, men ingen av oss på Humana ser oss som del av en stor siffra. Var och en av oss känner oss tvärtom högst personliga. Och våra kunder känner oss mest via de medarbetare som jobbar för dom. Så för våra kunder blir Humana aldrig större än en handfull människor. Personligt och nära för varje enskild kund. Det blir många små nära relationer runt om i landet mellan företag och kunder. Kanske är vi därmed landets mest personliga assistansföretag?