Hem

Kontaktuppgifter

Kontakta oss

Fler kontaktuppgifter

Publicerad: 2024-05-02

Behandlingspedagog K rehab Odengatan

Om tjänsten

Att jobba på Humana 
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. 
 

Om tjänsten  
Vi söker en nu en behandlingspedagog till vårt HVB i Sandviken. Tjänsten är tidsbegränsad genom ett vikariat under en period om 6 månader. Målgruppen är behandling för vuxna män och kvinnor med missbruksproblematik och psykisk ohälsa. Uppdragsgivare är socialtjänsten och vuxenpsykiatrin. Metoden är kognitiv beteendeterapi och arbetssättet är teambaserat. Samarbete med läkare, psykolog, sjuksköterska, socionom, terapeut och behandlingspedagoger är en del i arbetet. På verksamheten förekommer arbete dag, kväll och helg samt sovande natt.

På enheten förekommer arbete dag, kväll och helg, vaken natt samt sovande natt. I din ansökan får du gärna specificera hur du kan arbeta. 
 
Arbetsuppgifter 
Arbetsuppgifterna är varierande men innebär till stor del arbete på plats på verksamheterna med
främst behandlings- och motivationsarbete men också vardagliga arbetsuppgifter såsom måltidsrutiner, städ, samtal, samt daglig dokumentation i journal.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som är utbildad behandlingspedagog, socionom eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Dokumentation i tjänsten är ett krav.

Erfarenhet av arbete med aktuell målgrupp på HVB, psykisk ohälsa, tydliggörande pedagogik, KBT, CRA, ÅP och MI är meriterande. 

Personliga egenskaper 
Arbetet kräver att du är trygg, balanserad, lösningsfokuserad, stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en tuff psykosocial arbetsmiljö. Din förmåga att kunna bemöta människor samt anpassa dig till olika arbetsmiljöer ser vi som en självklarhet. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor, du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att samtala med klienterna samt att skapa bra relationer. Du ska vara ansvarstagande och med ett empatiskt förhållningsätt vara tydlig och kunna sätta gränser. Du kan arbeta självständigt och är både flexibel och initiativrik. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
 
Övrig information 
Arbetstider: Arbete dag, kväll och vaken natt samt sovande natt är aktuellt. 
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Intervjuer med utvalda kommer att ske löpande.  

Manuellt B-körkort krävs för tjänsten. 
För anställning hos oss, krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.  
 

Kontaktperson

Madelene Stööp Biträdande verksamhetschef