Hem

Kontaktuppgifter

Kontakta oss

Fler kontaktuppgifter

Publicerad: 2024-03-25

Biträdande Enhetschef till Skämningsfors

Om tjänsten

Biträdande enhetschef till Skämningsfors Särskilt boende, korttid

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänsten som Biträdande enhetschef till Skämningsfors Särskilt boende. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om oss
Skämningsfors ligger i ett stort friluftsområde i sluttningen mot Vättern och tar emot personer med psykiska funktionshinder och personlighetsstörning, med eller utan somatiska omvårdnadsbehov. Vi arbetar enligt ESL-metoden för att den boende ska stärka sina förmågor.

Om tjänsten

Som biträdande enhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten tillsammans med enhetschef. Du kommer ha ett ansvar för schema, daglig bemanning, det dagliga arbetet. Det där en viktig del i arbetet är att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där som stöd till din personal.  

Du kommer huvudsakligen arbeta med:  
- Ansvara för boendets dagliga drift, dokumentation
- Ansvara för ett aktivt värdegrundsarbete
- Driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten tillsammans med enhetschef

Till din hjälp i rollen som biträdande enhetschef har du en rad olika stödfunktioner som till exempel HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet och IT. För oss är det viktigt att jobba tillsammans där vi hjälper och inspirerar varandra.  
 
Vem är du?   
Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.    
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer.    
 

Kvalifikationer:    
Utbildad sjuksköterska, arbetsterapeut, socionom eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig
- B körkort
   

Meriterande:     
- Erfarenhet av målgruppen
- Erfarenhet av att leda en verksamhet
- Erfarenhet av driva ett förändringsarbete

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Arbetstid: Dagtid, förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vad händer nu? 
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Regionchef Johan Lindberg via mail 
johan.lindberg@humana.se

Välkommen med din ansökan!  

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.

På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

 

Kontaktperson

Lena Svenningsson Enhetschef