Hem

Kontaktuppgifter

Kontakta oss

Fler kontaktuppgifter

Publicerad: 2024-04-03

Personlig assistent sökes för tjänst på 50% i Örnsköldsvik!

Om tjänsten

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Vi söker just nu en personlig assistent till två tvillingtjejer som är 13 år gamla. Som personlig assistent kommer du stötta upp i vardagen där funktionsnedsättingen sätter gränser för dom, men du arbetar bara med en av kunderna åt gången.

Båda våra kunder har en intellektuell funktionsnedsättning och är i behov av träning och stretching i vardagen. Den ena tjejen har en CP-skada och är rullstolsburen och den andra tjejen har epilepsi och har problem med sina lungor och använder en inhalator. 
I dina arbetsuppgifter kommer du vara behjälplig med allt som uppkommer i vardagen, bland annat vid måltider och personlig omvårdnad samt aktiviteter både i och utanför hemmet, men de har ingen assistent med sig i skolan.

Tjejerna tycker mycket om att få vara ute i naturen och till exemplet gå på promenader. Du som assistent får gärna komma med förslag på roliga aktiviteter som ni kan göra tillsammans. 

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är på 50% med ett rullande schema. Arbetspassen är varierande dagtid, kvällstid och nattid under både vardag och helger.
Arbetstiderna kan till exempel vara mellan kl.14:30-08:00. Under natten är det väntetid mellan kl. 22:00-03:00.
Vi söker även dig som är intresserad av att jobba som timvikarie. Som timvikarie hoppar du in och jobbar vid ordinarie personals frånvaro. Vi tillämpar anställningsformen "så länge uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  
Tillträde:  Omgående eller enligt överenskommelse. 

Vem är du?
Vi tror att du som söker till tjänsten är en person med barnasinnet i behåll då det förekommer mycket lek och bus i kundernas vardag. Vi ser gärna att du kan ta initiativ och komma med förslag på till exempel roliga aktiviteter för att kunna bidra till en rolig och händelserik vardag.
Samtidigt som du är lyhörd mot kundernas behov och är trygg och ansvarstagande i arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att du ska kunna bli aktuell i rekryteringen krävs:
- att du beställer efter ett polisregisterutdrag eller redan har ett hemma.

Meriterande om du:
- har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat vårdyrke.
- har tidigare erfarenhet av jobb med barn.

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: 
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Elin Hjerén Rekryteringsansvarig